tanye tanye

jam menunjukkan 5.30 ptg. nak buat ape eh petang ni? tiba2 rase nk ronda2 bandar. meninjau perkembangan wilayah persekutuan iskandar..hehe byk yg under construction lg. xpe saje nk tgk ape yg dah berubah. sambil2 nak bwk JLG yg baru anta servis smlm melawat negerinya =p

sebelum keluar kene bagitau ibu dulu. kang dia carik ak x jmpe lak..x psl2 g report kt balai polis hehehe melampau la tu kan. tp..kalau time2 cuti ak mmg jarang keluar2 ni. biasanye abeskn mase kat rumah. kalau keluar pun..ngan family la...

ape yg nk cerita ni kalau aku nk keluar sorang2. seharusnya dan semestinya kn bagitau mak ak dulu. then dalam sekelip mata mulalah mak ak bertukar jadi polis bantuan. soal macam2..kekadang ak sengeh je. x berjawab pertanyaan beliau.

mcm tadi la..

aku: ibu, nk kuar jap tau.
ibu: pegi mane?
aku: pusing2 je.
ibu: kat mane?
aku: sini2 je
ibu: sini2 tu mane?
aku: sini2 jela (adoyy! huhu)
ibu: jumpe sape?
aku: xde sesape. jln2 je
ibu: jumpe bf ke?
aku: eh xla..
ibu: abes tu nk g mane?
aku: -----------------------


dah2 cukup. tu br sikit.pertanyaan balik belum lg.. kekadang bole wat aku tergelak. rase dh tanye td. tapi tanye lagi. kdg2 lebih 10 soalan mak ak tanye huhu aku pernah tanye mak aku..

aku : kenape kalau nak kuar ibu tanye mcm2. tu br nk kuar. nnt balik tnye lagi. kalau adik ke abg ke keluar. x pulak ibu tanye mcm2. relax je.

ibu : sbb awak jarang keluar. kalau keluar tu memang pelik la..ade la something tu..lgpun awak kan perempuan. risau ibu..

owhh..sebab tu rupenye..hehe moral of the story. walaupun anda sudah berusia 21 tahun tetapi anda masih di bawah tanggungannya selagi belum berkahwin...huhuhu~
0 Responses